30 października 2020 r. uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy wybrali się do Schroniska dla Zwierząt w Kędzierzynie- Koźlu, aby przekazać karmę zebraną przez uczniów naszej szkoły. Towarzyszył imopiekun Szkolnego Koła Wolontariatu - Pani Karolina oraz Pan Michael, który od ponad roku jest aktywnym wolontariuszem w tym schronisku. Akcję zorganizowano w ramach Dnia Kundelka obchodzonego w październiku. W schronisku uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób funkcjonuje placówka dla bezdomnych zwierząt, jak przebiega adopcja oraz w jakich warunkach żyją zwierzęta. Ta wizyta to znakomity przykład na to, że już od najmłodszych lat warto uczyć miłości i szacunku do innych. Nie tylko dla ludzi, ale i zwierząt - by zaszczepić w dzieciach jak najwięcej pozytywnych wartości, uwrażliwić na nieszczęścia i wpoić chęć niesienia pomocy potrzebującym; by uczyć przyjaznego stosunku do wszystkich zwierząt: tych, które są w naszych domach i tych, dla których domem jest niestety schronisko. W imieniu schroniska w Kędzierzynie- Koźlu serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom wraz z rodzicami, którzy wsparli akcję pomocy bezdomnym zwierzakom. Zachęcamy Was do odwiedzin w schronisku, może pokochacie i adoptujecie któregoś zwierzaka, a on z pewnością odpłaci Wam bezgraniczną miłością.
|
W tym roku szkolnym uczniowie klasy II Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy przystąpili do międzynarodowego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. Celem tego projektu jest przede wszystkim rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III. Postacią przewodnią po projekcie jest mała chmurka Tosia, która ukaże dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęci uczniów do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Drugoklasiści rozpoczęli już moduł jesienny pt. „Mała chmurka w Krainie Drzew”. Na początku oglądały film promocyjny projektu, zaprojektowały pierwszą stronę w swoich lekturnikach oraz wybrały lekturę
pt. „Kapelusz Pani Wrony” Danuty Parlak. Przygotowały również drzewo czytelnicze - na jesiennych listkach zapisują tytuły książek, które już przeczytały. Przed uczniami kolejne wyzwania czytelnicze oraz ekologiczne zadania do wykonania.
9 października 2020r. uczniowie klas I-III w ramach realizacji międzynarodowego projektu czytelniczego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” obchodzili Światowy Dzień Drzewa. Z tej okazji dzieci obejrzały filmik edukacyjny, z którego dowiedziały się, jak ważną rolę w przyrodzie pełnią drzewa. Następnie w grupach rozwiązywały zagadki oraz różnorodne łamigłówki, oglądały zielniki, obliczały wiek drzewa. Dzieci wykonały przepiękne prace plastyczne, wykorzystując zabawę „Wyturlaj drzewo”. W tym dniu nie zabrakło również aspektu czytelniczego. Wspólnie przeczytaliśmy fragmenty książki Marii Terlikowskiej „Drzewo do samego nieba”.Podczas zajęć na świeżym powietrzu uczniowie podzieleni na grupy rozwiązywali zadania dotyczące znajomości drzew rosnących wokół szkoły, ich liści i wocóworaz kalkowali korę. Nie zabrakło również degustacji herbatki z lipy, która wszystkim bardzo smakowała. Zwieńczeniem wszystkich działań było sadzenie drzewek w otoczeniu naszej szkoły.Dzień ten dostarczył uczniom wiele wrażeń oraz wpłynął na poszerzenie wiedzy przyrodniczej.
Dlaczego warto uczyć się języków obcych? Nad odpowiedzią na to pytanie zastanawiali się uczniowie klas I-III Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Pokrzywnicy obchodząc Europejski Dzień Języków. Ze względu na obecną sytuację świętowanie odbyło się w nieco innej formie niż w poprzednich latach. Po wysłuchaniu ciekawostek na temat języków świata każda klasa musiała poradzić sobie z różnorakimi zadaniami językowymi. Nie zabrakło również pracy z mapą Europy. Uczniowie z wielką uwagą wsłuchiwali się w piosenkę pochodząca z filmu „Kraina Lodu” śpiewaną w 25 językach. Na koniec wykonano plakaty Niemiec, Wielkiej Brytanii, oraz Irlandii na których zamieszczono symbole kojarzone z danym państwem. Wszyscy uczniowie zgodnie przyznali, że umiejętność posługiwania się językiem obcym jest niezbędna aby móc swobodnie kontaktować się z mieszańcami pozostałych krajów unijnych, podróżować, poznawać kulturę a także pracować. Zatem do dzieła – języki obce nadchodzimy!
Powrót do szkoły dla każdego ucznia wiąże się z poruszaniem po drogach i zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa. W czasie zajęć, na których realizowane są zadania ujęte w Ogólnopolskim Programie „Uczymy dzieci programować”, uczniowie przypomnieli sobie zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, zasady obowiązujące w szkolnym autobusie. Dzieci za pomocą symboli graficznych dokonały analizy różnych sytuacji i zachowań na drodze. Następnie na wirtualnej macie do kodowania stworzyli kod, który pozwalał w bezpieczny sposób przeprowadzić wirtualnego ucznia do wirtualnej szkoły. W swoim programowaniu drogi do szkoły uczniowie starali się unikać sytuacji niebezpiecznych. Podobne zadanie dzieci wykonywały na macie do kodowania, na której uczniowie manipulowali symbolami graficznymi przedstawiającymi sygnalizator, przejście dla pieszych i pojazdy. Do wytyczenia drogi dzieci wykorzystały plastikowe kubeczki, a kierunki oznaczały strzałkami. Po zakończeniu zajęć wirtualne ćwiczenia uczniowie przenieśli do świata realnego.
Kolejny już raz najmłodsi uczniowie naszej szkoły obchodzili Międzynarodowy Dzień Kropki. Ten dzień ma na celu rozbudzić w dzieciach kreatywność, pomysłowość i zachęcić do odkrywania swoich talentów. Uczniowie obejrzeli krótki film przedstawiający historię małej Vashti, która dzięki malutkiej kropce i nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości. Uczniowie zastanawiali się, co może powstać z kropki. Każde dziecko przeniosło się w świat swojej kreatywności i podobnie jak Vashti mogło wykonać pracę plastyczną zaczynając od kropki. Na zakończenie zajęć każdy z uczniów mógł głośno wypowiedzieć słowa „Wierzę w siebie, jestem pomysłowy”

|
|