Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Piątek
25 kwietnia 2025
Imieniny obchodzą
Jarosław, Marek, Wasyl
Do końca roku zostało
251 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj655
mod_vvisit_counterWczoraj4297
mod_vvisit_counterW tygodniu18447
mod_vvisit_counterW miesiącu105844
mod_vvisit_counterOgółem9340838

Twoje IP: 18.189.184.99
MOZILLA 5.0,

Do wakacji

Miłej nauki :)

sprzatanie_1We wtorek, 22 kwietnia 2020 roku, wzorem lat ubiegłych nasza szkoła włączyła się w akcję „Sprzątanie świata”. Celem akcji jest budowanie świadomości ekologicznej, nauka segregacji śmieci, kształtowanie nawyków ekologicznych oraz działanie na rzecz ochrony środowiska. Tego dnia uczniowie wraz z nauczycielami na lekcji wychowawczej udali się na teren boiska i otoczenia szkoły. Opiekun samorządu uczniowskiego przeprowadził pogadankę z uczniami  na temat dbania o środowisko, a następnie podzielono uczniów na mniejsze grupy sprzątające. W tym roku z powodu pandemii akcja została zorganizowana na terenie szkoły. Wszyscy pracowali solidnie, mając świadomość, że chcą dbać o swoją przyszłość, dbając  o stan środowiska. To jedna z najbardziej atrakcyjnych akcji związanych z nauką o dbanie i otaczającą nas przyrodę!

kropka_1Międzynarodowy Dzień Kropki obchodzi się 15 września od 2009 roku. Historia tego święta rozpoczęła się od książki Petera Reynoldsa „The Dot”. Opowiada o dziewczynce, która dzięki małej kropce zmieniła myślenie o sobie i uwierzyła we własne możliwości. Dzień Kropki powstał, aby świętować i wspierać kreatywność, odwagę, wyobraźnię i zabawę dzieci. By odkrywać ich talenty i pokazać je innym. Z tej okazji 15 września uczniowie szkoły podstawowej  ZSP w Pokrzywnicy wzięli udział  w Międzynarodowym Dniu Kropki, czyli globalnym święcie kreatywności, odwagi i zabawy. Udział szkoły w tym wydarzeniu był doskonałą okazją do odkrywania uczniowskich talentów oraz do rozbudzania kreatywności. Kropki królowały na ubraniach nauczycieli oraz uczniów. Ci, którzy nie znaleźli ich w swoich szafach ozdobili swoje koszulki w samodzielnie wykonane kropki i kółka. W tym dniu w każdej klasie odbyły się zajęcia przedmiotowe z kropką w roli głównej ! Wspólnie oglądano film przedstawiający niesamowitą  historię Vashti. Opowieść ta  posłużyła jako temat do rozmów, które miały na celu uzmysłowić uczniom, że każdy z nas posiada jakiś talent. Rozwiązywano zadania matematyczne, śpiewano piosenkę „Dot song” na języku angielskim. Każdy z uczniów miał okazję podzielić się swoim talentem zapisując go na kropce a następnie umieszczając go na drzewie talentów. Dzień Kropki sprawił radość zarówno dzieciom, jak i nauczycielom. Z pewnością wpisze się on na stałe w kalendarium wydarzeń szkolnych.

biblioteka_317 września 2020r. uczniowie klasy II Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy złożyli wizytę w bibliotece szkolnej. Celem spotkania było omówienie roli książki w naszym życiu, zapoznanie z księgozbiorem przeznaczonym dla dzieci młodszych, przypomnienie Kodeksu Czytelnika oraz zachęcenie uczniów do systematycznego wypożyczania i czytania książek. Każdy z drugoklasistów mógł wypożyczyć sobie książkę zgodną z jego zainteresowaniami. Miejmy nadzieję, że dzieci będą często zaglądać do tego miejsca i korzystać z zasobów biblioteki szkolnej.

hodujemy_7Szkolna biblioteka w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokrzywnicy działa zdalnie w czasie przymusowej kwarantanny. Na stronie internetowej szkoły, w zakładce BIBLIOTEKA czytane są kolejne fragmenty książki „Rany Julek. Jak Julian Tuwim został poetą”. Tym razem dotyczył on hodowania przez chłopca różnych zwierząt, głównie jaszczurek, niejadowitych węży. Uczniowie mieli wysłuchać tekstu, a następnie wykonać proste zadania:

  • Klasy I – III: dzieci stworzyły rysunek, w którym przedstawiły hodowlę w domu ciekawych zwierząt. Napisały zdanie lub dwa na ten temat.  Jeżeli nie miały takiej hodowli,  narysowały, jakie są ich marzenia o zwierzętach, które  chciałyby hodować.
  • Klasy IV – VII: uczniowie napisali kilka zdań  o ciekawych zwierzętach, które hodują w domu oraz o tym, dlaczego wybrali takie właśnie zwierzęta, co ich w nich fascynuje, interesuje.

Mamy nadzieję, że zadania te doskonalą potrzebne umiejętności: uważne słuchanie, formułowanie krótkich wypowiedzi pisemnych, estetykę pracy.

Więcej artykułów…